Az Y és Z generáció tagjainak fogyasztói szokásai és elvárásai sok mindenben eltérnek az előttük járó generációktól. Hatékony elérésük, szokásaik változásának követése kihívás elé állítja az építőipari vállalatokat.
A MAPEI a 2024 március 20-ai, MOL toronyban megtartott sajtótájékoztatóján osztotta meg 2023-as évi (nem reprezentatív) felmérésének eredményeit a magyar építőipar 2024-es évével kapcsolatos elvárásaik tekintetében.
A számok sajnos nem okoztak nagy meglepetést, de a kérdőívek kitőltésére való hajlandóság kapcsán már önmagában sejthető volt az eredmény a cég vezetője, Markovich Béla szerint.
A vállalat szerint a ma bejelentett új otthonfelújítási program jelentős lépés az energiahatékonyság irányába, ami számottevően hozzájárulhat az épületállomány korszerűsítéséhez. A cég külön alprogramot dolgoz ki a pályázók számára, hogy a kormány által biztosított támogatásokon felül további megtakarításokat érjenek el.
Önnek is ismerős a kép, amikor a rugalmas hézagtömítő termékek polca előtt áll és vakargatja a fejünket: vajon most mit emeljen a polcról, hogy biztosan jól válasszon?
Hét kategóriában nyert szakmai díjat a Mapei Kft. a Marketing Diamond Awards díjátadón. Az építőipari ragasztókat, segédanyagokat és szigetelőrendszereket gyártó vállalat jelentős erőfeszítéseket tesz az építőipar népszerűsítéséért és az ágazat kultúrájának fejlesztéséért. Marketing kommunikációja jelentős hatást gyakorol az építőiparra és a társadalom egészére.
Az épületek vízszigetelése létfontosságú a szerkezet hosszú élettartamához és a benne tartózkodók kényelméhez. A megbízható, nagy teljesítményű szigetelőanyagok alkalmazása számos okból fontos:
Ön ismeri azt a megdöbbentő tényt, hogy bár a vízszigetelés egy új építésű épület ráfordításainak csak 3-5%-át teszi ki, a műszaki problémáknak azonban legalább a 85 %-át a nem megfelelő anyagokkal vagy technológiával kialakított vízszigetelés okozza?
A mai építőipart gyakran éri az a kritika, hogy a modern épületek meg sem közelítik a régi épületek igényességét és tartósságát. A Budapest szívében megvalósult Duna Pearl projekt alaposan rácáfol erre az előítéletre.
Az építőipari ragasztókat, segédanyagokat és hőszigetelő rendszereket gyártó vállalat belföldi forgalma enyhén, 0,2 százalékkal 33,55 milliárd forintra nőtt az előző évhez képest, míg az export bevétele 16 százalékos csökkenéssel 506 millió forintra esett vissza. A vállalat összforgalma 34 milliárd forint lett, amely mindössze 0,1 százalékkal marad el a korábbi év eredményétől. A Mapei Kft. elégedett az eredménnyel, és az idei év második felére kismértékű javulást prognosztizál.
Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője, kapta a "Leader of the Year" díjat a nagyvállalati kategóriában. A több, mint három évtizede vezetőként dolgozó szakember filozófiája szerint, a legfontosabb érték az ember, a valódi győzelem csakis csapatban érhető el. Bár zöldfülű vezetőként még nem így gondolta.
„Teraszburkolás télen? Az kizárt!″ -hangzik el a válasz bármelyik szakember szájából, ha meghallják, hogy a megrendelő bizony még a tavasz előtt kész szeretne lenni a kültéri teraszával.
Az építéskémia fejlődésnek köszönhetően mára az egyes alaptermékek között is megjelentek a speciális igényeket kielégítő, különleges műszaki tudásokkal felvértezett anyagok. Egy ilyen termék a beltéri aljzatkiegyenlítők csoportjába tartozó Ultraplan Contract önterülő, ultragyors száradású aljzatkiegyenlítő.
A hőszigetelési szakembereknek nincs könnyű dolga, hiszen a hőszigetelés területén nap mint nap számtalan kihívással kell szembenézniük. Az éghajlatváltozás, a hőmérsékleti ingadozások és a szigorú építési előírások mind rájuk nehezednek. De van egy jó hírünk számukra: a Mapei ebben a harcban mellettük áll!